브로드번드 사에서 1989년에 만든 페르시아의 왕자 시리즈의 첫 작품. 제작자는 카라테카를 만든 조던 메크너.
청혼을 거절한 공주에게 분노한 자파는 모래시계의 모래가 다 떨어지면 죽는 저주를 걸어버린다.] 고로 나쁜 악의 무리 자파와 부하들을 소탕하고 공주를 구출하는 모험 이야기이다. 제목은 페르시아의 왕자지만 사실 주인공 청년은 그냥 부유한 상인 집안의 아들이라는 설정이다(…).
일단 이 게임은 60분의 시간제한이 있다. 즉 1시간 내에 모든 레벨을 클리어하고 공주를 구출해야 한다는 것이다. 그렇다고 쫄지 말자. 정상적으로 플레이하고 숙달된 유저라면 대략 40~50분이면 깰 수 있다. 슈퍼 패미콤으로 나온 일본의 메사이어에서 만든 리메이크의 경우 스테이지가 2배로 늘어나면서 제한시간도 120분이 되었다. 거기다가 보스격 캐릭터들까지 존재하며 게임의 분위기가 많이 다채로워졌다.
일단 이 게임의 제작자인 조던 메크너는 전작인 카라테카의 경험을 살려 모든 동작을 로토스코핑으로 만들었다.
로토스코핑의 모델은 조던 메크너의 동생이다(…). 동생에게 페르시아 왕자에 나오는 플레이어의 옷과 비슷한 힙합바지를 입히고 농구장에서 조교 마냥 이리저리 굴린뒤 이것을 8mm 카메라에 찍어 프레임별로 그 동작을 하나 하나 입력시켜 탄생한 한마디로 노가다 작품이다. 그 때문에 1989년 게임이라고는 믿을 수 없을 정도로 사실적이고 부드러운 움직임을 보여준다.
그렇지만 사실 이 게임의 연출적인 백미는 바로 사망신에 있다. 특히나 주인공의 사망연출은 잔혹한 편이다. 칼날 트랩에 걸려 허리가 잘리거나, 가시 트랩에 꼬챙이가 되거나, 추락사 할 때 귓가에 울려퍼지는 구슬픈 비명, 추락사 모습 등. 허큘리스 시절 흑백 화면으로도 충분히 그 무시무시함을 느낄 수 있었으니 대단하다고 해야할지. 어린 시절 이걸 하다 사망 장면(특히 철판에 허리가 썰리는 장면)을 보고 트라우마가 박혀버린 유저가 있을 정도면 말 다 했다. 지금 컬러 화면으로 다시 플레이해보면 칼싸움에도 나오지 않는 선혈이 튀는 장면을 함정에서 볼 수 있다.
결론 : 무조건 해야된다. 무조건!!!!!!!!!!!!!!!
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The first work of the Prince of Persia series made in 1989 at Broadford. The maker is Jordan Makner who made Karateka.
Jaffa who is angry with the princess who refused proposal marches the curse of death when the hourglass's sand is exhausted.] It is the adventure story of clearing the Jaffa and his men and rescuing the princess. The title is the Prince of Persia, but in fact, the main character is the son of a wealthy merchant family (...).
Once this game has a time limit of 60 minutes. In other words, you have to clear all levels and rescue the princess within an hour. But do not be fooled. If you are a well-trained and experienced player, you can break in about 40 to 50 minutes. In the case of a remake made by Japan's Mesaer, which was a super-epic comic, the stage doubled and the time limit became 120 minutes. There are also boss characters, and the atmosphere of the game has been diversified.
Once the creator of this game, Jordan McNeer made all of his moves rotoscoping, taking advantage of his previous work, the Karateka experience.
The model of Rotoscoping is Jordan McNern's brother (...). It is a work of Nogada in which the younger brother wears hip-hop pants similar to the clothes of the player in Prince of Persia, rolls around like a trainee in a basketball court, and then takes this into an 8mm camera. That's why the game in 1989 is incredibly realistic and smooth.
But in fact, this game is a direct result of the death of God. Especially, the director's death is cruel. Cutting back on the blade trap, scissors on a thorn trap, squealing screams that ring in my ear when I fall, and the appearance of a crash. I could feel the horrors of black and white when I was at Hercules. When I was a child, I watched the scene of death (especially the back of the iron plate), and there was even a user who had been trapped. If you play it again with the color screen now, you can see the scene of the blood splattering which does not appear in the knife fight.
Conclusion: It should be unconditional. must!!!!!!!!!!!!!!!
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