Dung Beetles (1982)

Dung Beetles는 1982 년 Datasoft가 발표 한 Bob Bishop의 Apple II 컴퓨터 게임이다. 이 게임은 Atari 8 비트 컴퓨터와 Tandy가 배포 한 TRS-80 컬러 컴퓨터로 포팅되었다. 컬러 컴퓨터에서는 메가 버그 (Mega-Bug)로 이름이 바뀌 었다. 그러나 일부 사본은 Dung Beetles로 판매되었다. Apple II와 Atari의 최신 버전은 Tumble Bugs로 명명되었다. 또한 Atari 버전은 Gentry Software의 1983 년 재판매를 위해 Magneto Bugs로 개명되다. 호주에서는이 게임이 Bug Attack으로 재 탄생되었다.
게임 컨셉과 게임 플레이는 Pac-Man을 기반으로 하지만 훨씬 더 큰 미로와 주인공과 상대방의 그래픽 세부 사항을 보다 쉽게 볼 수있는 이동하는 "확대 돋보기"를 특징으로 하지만 지도의 작은 영역을 가려버린다. 주인공 근처에서 움직임을 더 어렵게 만든다. 또한 주인공이 미로의 일부를 통과 할 때마다 배설물 흔적이 남는다. 쇠똥구리가이 배설물을 발견하면 그것을 먹고 흔적을 따라 간다. 그러나 트레일 가지가 있거나 흔적을 따라 점을 만나면 따라야 할 지점이 무작위로 선택되어 플레이어에게 추적자를 잃을 확률이 50 %에서 66/3 %가 된다. 플레이어는 자신의 트레일을 추적 할 수 있다 (지도가 막 다른 방향을 포함 할 수 있으므로 흔히 필요함).
플레이어가 잡힐 때마다 게임은 "We Gotcha!"라는 디지털 음성을 재생한다. 이것은 게임에서 유일한 음성 사용이었고, Apple II 스피커는 클릭을 방출 할 수 있기 때문에 참신했다. 프로그래머는 사운드를 생성하기 위해 스피커를 빠르게 클릭한다. 일반적인 Apple II 게임은 경고음과 클릭 만 모노톤으로 만들었다. 클릭 스피커 만 사용하여 오디오 샘플을 재생하도록 게임을 프로그래밍하는 것은 1981 년 Castle Wolfenstein에서 처음으로 보았으며 Sea Dragon, Creepy Corridors 및 Plasmania를 비롯한 1982 년 다른 게임에서 기술적으로 성취 한 것들이다.
결론: 이 게임은 음성 지원이 된다.
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Dung Beetles is an Apple II computer game from Bob Bishop released by Datasoft in 1982. The game was ported to Atari 8-bit computers and TRS-80 color computers distributed by Tandy. In color computers, it has been renamed Mega-Bug. However, some copies were sold as Dung Beetles. The latest version of the Apple II and Atari was named Tumble Bugs. The Atari version was also renamed Magneto Bugs for Gentry Software's 1983 resale. In Australia, this game was reborn as Bug Attack.
Game concepts and gameplay are based on Pac-Man but feature a moving "magnifying glass" that makes it much easier to see the maze and the hero and opponent's graphics details, but obscures a small area of ​​the map. It makes movement more difficult near the protagonist. Also, every time the main character passes through a part of the labyrinth, the traces of feces remain. When the dung beetle finds this excrement, it eats it and follows the trail. However, if there are trails or trails along the trail, the points to be followed are randomly chosen, giving the player a chance to lose trackers from 50% to 66% / 3%. Players can track their own trails (this is often necessary because the map may contain dead ends).
Every time a player is caught, the game plays a digital voice called "We Gotcha!". This was the only voice use in the game, and the Apple II speakers were novel because they could emit clicks. The programmer quickly clicks the speaker to create the sound. Typical Apple II games are monotone with beeps and clicks. Programming the game to play audio samples using only click speakers was first seen at Castle Wolfenstein in 1981 and technically accomplished in 1982 in other games, including Sea Dragon, Creepy Corridors and Plasmania.
Conclusion: This game has voice support.
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Dung Beetlesは1982年Datasoftが発表したBob BishopのApple IIコンピュータゲームである。このゲームは、Atari 8ビットコンピュータとTandyが配布したTRS-80カラーコンピュータに移植された。カラーコンピュータでは、メガバグ(Mega-Bug)に名前が変わった。ただし、一部のコピーはDung Beetlesで販売された。 Apple IIとAtariの最新バージョンは、Tumble Bugsと命名された。また、Atari版はGentry Softwareの1983年転売のためMagneto Bugsに改名ドゥェダ。オーストラリアでは、このゲームはBug Attackで再誕生した。
ゲームコンセプトとゲームプレイはPac-Manに基づいていますが、はるかに大きい迷路の主人公と相手のグラフィックの詳細をより簡単に見ることができる移動する「拡大ルーペ」を特徴とするが地図の小さな領域を選別しまう。主人公の近くで動きをより困難にする。また、主人公が迷路の一部を通過するたびに糞跡が残る。フンコロガシは、この排泄物を発見した場合、それを食べて痕跡をたどります。しかし、トレイルのがあったり、歩道に沿って点を会えば従うべき点がランダムに選択されてプレイヤーに追跡者を失う確率が50%で66/3%となる。プレイヤーは、自分のトレイルを追跡することができる(地図が行き止まり方向を含めることができますので、よく必要)。
プレイヤーがキャッチするたびにゲームは "We Gotcha!」というデジタル音声を再生する。これは、ゲームで唯一の音声を使用であり、Apple IIのスピーカーは、クリックを放出することができるので、目新しされた。プログラマは、サウンドを生成するためにスピーカーを素早くクリックする。一般的なApple IIのゲームは、ビープ音とクリックするだけでモノトーンにした。クリックスピーカーのみを使用して、オーディオサンプルを再生するようにゲームをプログラミングすることは、1981年Castle Wolfensteinで初めて見たSea Dragon、Creepy CorridorsとPlasmaniaをはじめとする1982年の他のゲームでは、技術的に達成したものである。
結論:このゲームは、音声対応になる。
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