HTML5 Internet Arcade: Crazy Kong

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출판 일 1981
Crazy Kong (크레이지 코 구그)는 1981 년에 출시 된 팔콘 (Falcon)이 만든 아케이드 게임으로, Nintendo의 Donkey Kong과 유사합니다. 일반적으로 해적판 버전으로 오인 되기는하지만, 게임은 공식적으로 미국 이외의 국가에서 라이센스가 부여되며 [1] 다른 하드웨어를 기반으로합니다. 이 게임은 동키 콩의 모든 게임 플레이 요소를 유지하지만 모든 그래픽이 다시 그려지고 다시 색칠됩니다. Crazy Kong은 Congorilla, Crazy Kong Part II 및 Monkey Donkey로도 알려져 있습니다.

원래 Crazy Kong과 Crazy Kong Part II의 두 가지 버전이 있습니다. 그 차이점은 경미한 영화 유물 및 버그, 컬러 팔레트 선택 및 사소한 게임 플레이 차이입니다. Crazy Kong Part I에는 제목 화면에 저작권이나 회사 이름이 표시되지 않습니다. Crazy Kong (파트 I 및 II)은 수정 된 Crazy Climber 하드웨어에서 실행됩니다. 또한 Scramble, Jeutel, Orca 및 Alca 하드웨어에서 실행되는 다른 버전의 게임이 있습니다. 게임의 공식 버전은 두 개의 다른 스탠드 업 캐비닛에 등장했습니다.이 캐비닛에는 만화에 포함되지 않고 크고 화가 났던 원숭이가 삽화에 삽입되었습니다. 캐비닛은 Zaccaria에 의해 만들어졌습니다.

동키 콩과의 차이점

게임의 제목 화면에는 실행중인 버전에 따라 대들보로 작성된 텍스트 "Crazy Kong"또는 "Monkey Donkey"가 있습니다. 주 화면에는 Kong의 그래픽이 없습니다. 아니 저작권, 1981 년. Donkey Kong과 같이 대들보 텍스트가 몇 초 동안 다른 색상으로 깜박이지 않습니다.
색상 표는 거의 완전히 변경되었습니다. 파트 I과 파트 II는 팔레트 선택이 다릅니다.
일부 게임 그래픽이 다시 그려졌습니다. 동키 콩 (Donkey Kong)은 측면에서 보면 거의 똑같아 보이지만 입을 벌리면 그의 정면 모습이 현저하게 달라집니다. 그는 키가 크고 훨씬 더 치열합니다.
많은 애니메이션이 제거됩니다. 예를 들어 고전적인 첫 번째 레벨에서 Crazy Kong의 배럴은 롤링 애니메이션을 보여주는 것과는 대조적으로 나타납니다. 그는 수평 롤 애니메이션에 고정되어 있지만 다른 배럴에 도달하거나 배럴을 수직으로 굴릴 때 움직이지 않습니다. 애니메이션 프레임도 각 레벨의 시작과 끝에서 제거됩니다.
음향 효과가 변경되고 일반적으로보다 자연스럽게 들립니다. 배경 허밍 음악이 제거되고 마리오는 점프 할 때 디지털 샘플 "hi-yah"사운드가 제공됩니다. "Kong chest beating"과 같은 많은 게임 사운드는 독점 하드웨어에서 실행되는 버전의 Crazy Climber 게임에서도 찾을 수 있습니다.
충돌 탐지가 덜 관대하고 게임의 특정 메커니즘 요소가 더 빨리 움직이기 때문에 게임의 측면은 당나귀 콩보다 약간 어렵다고 간주됩니다.
첫 번째 단계는 다음 속임수로 완료 할 수 있습니다. 하단 플랫폼의 오른쪽 끝에있는 사다리 위로 올라갑니다. 오른발이 난간에 매달릴 때까지 조이스틱을 두드리는 동안 Mario의 등이 너를 향해 있는지 확인하십시오. 플랫폼에서 뛰어 내리십시오. 올바르게 끝나면 그는 바닥 아래로 내려 가서 레벨을 완료합니다.
100m 마크 (리벳 레벨)에 서식하는 유령과 같은 불꽃은 다른 레벨에 서식하는 석유 화염의 적으로 대체됩니다.
100m 마크를 완료 한 후, 마리오와 폴린 사이에 보통 존재할 심장은 라운드 표시기 근처에 위치합니다.

파트 I의 차이점

높은 점수를 입력 할 때 할당되지 않은 12 개의 문자는 대시 (-)로 바뀝니다.
대부분의 강철 대들보는 마젠타 / 퍼플 컬러에서 네온 컬러로 바뀌 었습니다 (제목 스크린 포함).
마리오는 100m 레벨을 제외하고는 원래의 Super Mario Bros.에 표시된 것과 비슷한 갈색과 진흙 같은 붉은 색을 띠며, 오렌지색과 녹색 팔레트가 손상된 상태로 표시됩니다.
소리는 전적으로 Crazy Climber에서 가져온 것들로 구성됩니다.
100m 레벨에서, 인생을 잃지 않고 Crazy Kong을 만져서 걷는 것이 가능합니다.
1 Player Start                             1

2 Players Start                            2

Coin 1                                     5

Coin 2                                     6

P1 Up                                     UP

P1 Down                                 DOWN

P1 Left                                 LEFT

P1 Right                               RIGHT

P1 Button 1             LCONTROL or Mouse B1

P2 Up                                      R

P2 Down                                    F

P2 Left                                    D

P2 Right                                   G

P2 Button 1                                A

Publication date 1981
Crazy Kong (クレイジーコング Kureijī Kongu?) is an arcade game created by Falcon, released in 1981 and is similar to Nintendo's Donkey Kong. Although commonly mistaken as a bootleg version, the game is officially licensed for non-US markets[1] and is based on different hardware. The game retains all of the gameplay elements of Donkey Kong, but has all of the graphics redrawn and re-colorized. Crazy Kong is also known as Congorilla, Crazy Kong Part II, and Monkey Donkey.

There are two versions of the original Crazy Kong and Crazy Kong Part II; the differences of which are in minor cinematic artifacts and bugs, color palette choices and minor gameplay differences. Crazy Kong Part I shows no copyright or company name on the title screen. Crazy Kong (parts I and II) runs on modified Crazy Climber hardware. In addition there are other versions of the game that run on Scramble, Jeutel, Orca, and Alca hardware. The official versions of game came in two different stand up cabinets that featured a large and angry, rather than comic, ape embedded in the artwork. The cabinets were created by Zaccaria.

Differences from Donkey Kong

The title screen of the game features either the text "Crazy Kong" or "Monkey Donkey" written in girders dependent upon which version is running. There is no graphic of Kong on the main screen. No copyright, just the year '1981'. The girder text does not flash different colours for a few seconds before stopping, as in Donkey Kong.
The color palette has been almost completely changed; Part I and Part II have different palette choices.
Some of the game graphics have been re-drawn; while Donkey Kong looks almost the same from a side view, his frontal appearance is noticeably different when he opens his mouth; he is taller and much more fierce looking.
Many animations are removed. For example in the classic first level, barrels appear from Crazy Kong, as opposed to showing the rolling animations. He is locked in the horizontal roll animation but does not reach for the other barrels or move when rolling barrels vertically. Frames of animation are also removed at the beginning and ending of each level.
The sound effects are altered and are generally more crude sounding. The background humming music is removed and Mario is given a digital sample "hi-yah" sound when jumping. A lot of the in game sounds such as the "Kong chest beating" can also be found in the game Crazy Climber on those versions that run on its proprietary hardware.
Aspects of the game are considered slightly more difficult than Donkey Kong because the collision detection is less forgiving and certain mechanistic elements of the game move faster.
The first level can be completed with the following cheat: Climb up the ladder at the far right of the bottom platform. Make sure Mario’s back is facing you while tapping the joystick until his right foot is hanging over the ledge. Jump off the platform. If done correctly, he’ll drop through the floor below and the level will be completed.
The ghost-like flames that inhabit the 100m mark (the rivet level) are replaced with the oil-fire enemies that inhabit the other levels.
After completing the 100m mark, the heart that would normally exist between Mario and Pauline is positioned right near the round indicator.

Differences in Part I

When entering a high score, any character of the 12 allotted that is not used will be replaced with a dash (-).
Most of the steel girders have been switched from a magenta/purple color to a neon green color, including the title screen.
Mario wears the brown and muddy-red colors similar to those that are shown in the original Super Mario Bros., except in the 100m level, where he is shown in a corrupted orange and green palette.
The sounds are entirely composed of ones taken from Crazy Climber.
On the 100m level, it is possible to touch and walk past Crazy Kong without losing a life.
出版日1981
クレイジーコングクレイジーコングは、1981年にリリースされたファルコンによって作成されたアーケードゲームで、任天堂のドンキーコングに似ています。このゲームは、一般に誤解を招くバージョンではありますが、米国以外の市場向けに正式にライセンスされています[1]。これは異なるハードウェアに基づいています。ゲームはDonkey Kongのすべてのゲームプレイ要素を保持しますが、すべてのグラフィックが再描画され、再描画されます。 Crazy Kongは、Congorilla、Crazy Kong Part II、Monkey Donkeyとも呼ばれます。

オリジナルのCrazy KongとCrazy Kong Part IIの2つのバージョンがあります。その違いは、小さな映画作品やバグ、カラーパレットの選択、マイナーなゲームプレイの違いにあります。 Crazy Kong Part Iには、タイトル画面に著作権や会社名は表示されません。 Crazy Kong(パートIとII)は修正されたCrazy Climberハードウェアで動作します。さらに、Scramble、Jeutel、Orca、およびAlcaハードウェアで動作する他のバージョンのゲームもあります。ゲームの公式バージョンは、アートワークに埋め込まれた漫画ではなく、大きくて怒っている2つの異なる起立キャビネットに入っていました。キャビネットはZaccariaによって作成されました。

ドンキー・コングとの違い

ゲームのタイトル画面には、バージョンが動作しているかどうかに応じて、桁で書かれたテキスト「Crazy Kong」または「Monkey Donkey」が表示されます。メイン画面にはKongの図はありません。著作権はなく、ちょうど1981年。ドンキーコングのように、ガードテキストは数秒間、異なる色を点滅させることはありません。
カラーパレットはほぼ完全に変更されています。パートIとパートIIは異なるパレットの選択肢を持っています。
いくつかのゲームグラフィックスが再描画されました。ドンキーコングは側面から見るとほぼ同じように見えますが、彼の口元を開くと正面の外観が目立って変わります。彼は身長が高く、より激しく見える。
多くのアニメーションが削除されます。たとえば古典的な第1レベルでは、ローリングアニメーションを表示するのではなく、Crazy Kongからバレルが表示されます。彼は水平ロールアニメーションではロックされていますが、他のバレルには到達せず、バレルを垂直に回転させるときに移動します。アニメーションのフレームは、各レベルの始めと終わりにも削除されます。
サウンドエフェクトは変更されており、一般的にはより粗雑なサウンドになります。バックグラウンドのハミング・ミュージックは削除され、マリオはジャンプするときにデジタル・サンプルの「ハイ・ヤ」音が鳴ります。 "Kong chest beating"のようなゲームサウンドの多くは、ゲームのCrazy Climberの独自のハードウェアで動作するバージョンでも見つけることができます。
衝突検出があまり許されず、ゲームの特定の機械的要素がより速く動くので、ゲームの側面はDonkey Kongよりも若干難しいと考えられます。
最初のレベルは、次の不正行為で完了することができます:下のプラットフォームの右端にあるはしごを登ってください。彼の右足が棚の上に掛かるまで、ジョイスティックをタップしている間、Marioの背中があなたを向いていることを確認してください。プラットフォームから飛び降りてください。正しく行えば、彼は下の床を降りてレベルが完了します。
100mマーク(リベットレベル)に生息する幽霊のような炎は、他のレベルに生息する油火の敵に置き換えられます。
100mマークを終えると、MarioとPaulineの間に通常存在する心臓は、丸いインジケータのすぐ近くに配置されます。

パートIの違い

ハイスコ​​アを入力すると、使用されていない12のキャラクターはダッシュ( - )に置き換えられます。
スチールガーダーのほとんどは、タイトルスクリーンを含むマゼンタ/パープルカラーからネオングリーンカラーに切り替えられました。
Marioは元のSuper Mario Bros.に表示されているものと同様の茶色と泥だらけの色合いをしていますが、100mレベルでは橙色と緑色のパレットが破損しています。
音は完全にクレイジークライマーから取られたもので構成されています。
100mレベルでは、人生を失うことなくクレイジー・コングを過ぎて歩くことができます。

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