HTML5 Internet Arcade: Mr. Do!

[screenshot]
출판 일 1982
명령


Mr. Do!의 물건! 터널을 땅에 파고 체리를 모으는 것만 큼 많은 점수를 매기는 것입니다. 제목 캐릭터 인 Mr. Do (서커스 광대)는 작은 공룡과 흡사 한 빨간 괴물에 의해 끊임없이 쫓기 며 Do가 잡히면 플레이어는 생명을 잃습니다. 마지막 삶이 사라지면 게임이 끝납니다.

체리는 8 개 그룹으로 레벨 전체에 분포합니다. Mr. Do가 멈추지 않고 연속 8 개의 체리를 수집하면 500 보너스 포인트가 주어집니다. 모든 체리가 제거되거나 모든 몬스터가 파괴되거나 "EXTRA"철자가 표시되거나 다이아몬드가 발견되면 레벨이 완료됩니다.

Mr. Do는 튀는 "파워 볼"을 사용하거나 큰 사과를 떨어 뜨려 몬스터를 물리 칠 수 있습니다. 파워 볼이 괴물을 향해 튀는 동안 Do는 무방비 상태입니다. 공이 타격을 당할 몬스터가없는 지역 (타락한 사과 뒤에있는 곳)으로 튀어 오르는 경우 Do를 사용하기 전에 다시 사용할 수 없습니다. 파워 볼이 몬스터를 때릴 때마다, 사용마다 증가하는 지체 후에 Do Do의 핸드가 개조됩니다.

Mr. Do 또는 빨간 괴물은 수직 터널의 가장자리에서 사과를 밀고 하나 이상의 괴물을 부술 수 있습니다. 사과가 자신의 키보다 더 많이 떨어지면 깨지고 사라집니다. Mr. Do는 떨어지는 사과에 의해 생명을 잃을 수도 있습니다.

때로는 붉은 색 괴물이 땅을 뚫고 터지는 더 강력한 여러 가지 색의 괴물로 변하기도합니다. 이 중 하나가 체리를 통해 파헤 치면, Doctor가 수집 할 버찌의 수가 줄어 듭니다. 사과 밑에 파묻힐 때, 그것은 자주, 다른 빨강 / 파랑 괴물 및 / 또는 Do.를 분쇄합니다.

게임 중에 점수가 특정 임계 값 (5000 점)을 초과 할 때마다 "EXTRA"라는 단어의 문자가 Alphamonster로 경기장에 나타나며 플레이어는 빨간색 괴물과 같은 방식으로이 괴물에 의해 패배하거나 패배 할 수 있습니다 . Alphamonster 상을 수상한 선수에게 편지를 보내고 단어의 다섯 글자를 모두 모아서 레벨을 완성하고, Astro Boy에게 주제를 설명 할 수없는 컷씬을 연주하고, 플레이어에게 여분의 생명을 수여합니다. Alphamonsters는 그들이 만나는 어떤 사과든지 먹는 것을 시도한다, 그 (것)들을 압박하기 어렵게 (그러나 불가능한 아닙니다).

붉은 색 몬스터가 화면 중앙에 나타납니다. 그들이 모두 나타나면 발전기가 음식으로 바뀔 것입니다. 이 점수를 획득하여 보너스 포인트를 얻고, 모든 빨간 괴물을 얼려서 Alphamonster와 3 개의 큰 파란색 괴물을 불러냅니다. 후자도 사과를 먹을 수 있습니다. 붉은 색 몬스터는 플레이어가 세 가지 블루 몬스터를 모두 패배 시키거나 Alphamonster를 패배시킬 때까지 얼버무 리면서 (그러나 여전히 치명적입니다) (남아있는 푸른 몬스터는 사과로 변합니다), 생명을 잃거나 무대를 완료합니다.

드물게 사과를 떨어 뜨리면 약 15 초 내에 수집되면 레벨을 완료하고 플레이어에게 보너스 크레딧 (8000 포인트뿐 아니라)을 수여하여 다이아몬드를 무료로 게임 할 수있게 해주는 다이아몬드가 드물게 나타납니다. (이 기능은 많은 핀볼 머신의 표준 기능이지만 아케이드 비디오 게임에서는 상대적으로 드문 경우입니다.)

PLAYER ONE : 화살표 키를 사용하여 Mr. Do를 이동하고 CTRL 키를 사용하여 공을 던집니다.
PLAYER TWO : R, F, D, G 키를 사용하여 Mr. Do와 A 키를 사용하여 공을 던져주십시오.


Mr. Do! (미스타 타 ゥ Misutā Du)는 1982 년 유니버설이 창안 한 아케이드 게임입니다. 게임 플레이에서 Namco의 유명한 Dig Dug 타이틀 인 Do! 또한 인기가 높았으며 다양한 가정용 비디오 게임 콘솔과 시스템에서 출시되었습니다. 이 게임은 Mr. Do 시리즈의 첫 번째 게임으로 독립형 게임 및 기존 아케이드 캐비닛 용 변환 키트 (Taito Corp.에서 출시)로 출시되었습니다. 그것은 변환 키트로 출시 된 최초의 아케이드 게임 중 하나였으며 미국에서 3 만 개를 팔았습니다.

Publication date 1982
INSTRUCTIONS


The object of Mr. Do! is to score as many points as possible by digging tunnels through the ground and collecting cherries. The title character, Mr. Do (a circus clown), is constantly chased by red monsters resembling small dinosaurs, and the player loses a life if Mr. Do is caught by one. The game is over when the last life is lost.

Cherries are distributed throughout the level in groups of eight. 500 bonus points are awarded if Mr. Do collects eight cherries in a row without stopping. A level is complete when all cherries are removed, all monsters are destroyed, "EXTRA" is spelled, or a diamond is found.

Mr. Do can defeat the monsters by hitting them with his bouncing "power ball" or by dropping large apples on them. While the power ball is bouncing toward a monster, Mr. Do is defenseless. If the ball bounces into an area where there are no monsters to hit (such as behind a fallen apple), Mr. Do cannot use it again until he has retrieved it. When the power ball hits a monster, it then reforms in Mr. Do's hands after a delay that increases with each use.

Mr. Do or the red monsters can push an apple off the edge of a vertical tunnel and crush one or more monsters. If an apple falls more than its own height, it breaks and disappears. Mr. Do can also be crushed by a falling apple causing a loss of life.

Occasionally, the red monsters transform briefly into more powerful multicolored monsters that can tunnel through the ground. If one of these digs through a cherry, it leaves fewer cherries (and fewer points) for Mr. Do to collect. When it digs under an apple, it often crushes itself, other red/blue monsters, and/or Mr. Do.

Each time the score passes a certain threshold during play (5000 points), a letter from the word "EXTRA" appears on the playfield as an Alphamonster, and the player can defeat or be defeated by this monster in the same way as a red monster. Defeating an Alphamonster awards that letter to the player, and collecting all five letters of the word completes the level, plays a cut scene inexplicably playing the theme to Astro Boy, and awards the player an extra life. Alphamonsters attempt to eat any apples they encounter, which makes them difficult (but not impossible) to crush.

The red monsters spawn at the center of the screen. After they have all appeared, the generator will turn into a food item; picking this up scores bonus points, freezes all the red monsters, and calls out an Alphamonster and three large blue monsters. The latter can eat apples as well. The red monsters stay frozen (but still deadly) until the player either defeats all three blue monsters, defeats the Alphamonster (in which case any remaining blue monsters are turned into apples), loses a life, or completes the stage.

Rarely, dropping an apple will reveal a diamond which, if collected within about 15 seconds, completes the level and awards a bonus credit to the player (as well as 8000 points), allowing him or her to play a free game. (This feature is relatively uncommon among arcade video games, though it is a standard feature of many pinball machines.)

PLAYER ONE: Use the arrow keys to move Mr. Do, and CTRL key to throw his ball. 
PLAYER TWO: Use the RFD and G keys to move Mr. Do, and the A key to throw his ball.


Mr. Do! (ミスタードゥ Misutā Du) is an arcade game created by Universal in 1982. Remotely similar in gameplay to Namco's popular Dig Dug title, Mr. Do! was also popular and saw release on a variety of home video game consoles and systems. It is the first game in the Mr. Do series, and was released both as a standalone game and as a conversion kit (released by Taito Corp.) for existing arcade cabinets. It was one of the first arcade games to be released as a conversion kit, and went on to sell 30,000 units in the United States.
1982年発行
説明書


氏の目的は!地面にトンネルを掘り、チェリーを集めることによって、できるだけ多くのポイントを獲得することです。タイトルキャラクターであるDo(サーカス・クラウン)は、小さな恐竜に似た赤いモンスターに絶えず追いかけられています.Doが1つに捕われば、プレイヤーは命を失います。最後の人生が失われた時、ゲームは終わった。

チェリーは8つのグループに分かれています。 Do氏が8つのチェリーを連続して収集せずに500ボーナスポイントを獲得しました。すべてのチェリーが削除されたり、すべてのモンスターが破壊されたり、 "EXTRA"が綴られたり、またはダイヤモンドが見つかった場合、レベルが完了します。

Mr. Doは、跳ね上がる「パワーボール」でそれらをぶつけたり、大きなリンゴを落としたりして、モンスターを倒すことができます。パワーボールがモンスターに向かってバウンドしている間、Doは無防備です。ボールがヒットするモンスターがない領域(倒れたリンゴの後ろなど)にバウンドすると、Do氏はそれを回収するまで再び使用できません。パワーボールがモンスターにぶつかったら、ドゥーの手で、使用ごとに増加する遅延の後で改革します。

Mr. Doまたは赤いモンスターは、縦型トンネルの端からリンゴを押し、1つ以上のモンスターを押しつぶすことができます。りんごがそれ自身の高さ以上に落ちると、それは壊れて消えます。ミスター・ドはまた、リンゴが落下して生命を失うことで潰れることもあります。

時々、赤いモンスターは、地面をトンネルすることができるより強力な多色のモンスターに簡単に変換されます。これらのうちの1つがチェリーを通って掘り起こされれば、それは収集するDo氏のためのより少ないチェリー(およびより少ないポイント)を残す。リンゴの下で掘るとき、それはしばしばそれ自身、他の赤/青の怪物、そして/またはDo。

プレイ中に一定のスレッショルドを超えるたびに(「5000点」)、「EXTRA」という単語の文字がAlphamonsterとしてプレイフィールドに表示され、赤いモンスターと同じ方法でこのモンスターを倒したり、倒したりすることができます。 Alphamonster賞をプレイヤーに敗北させ、単語の5文字すべてを集めてレベルを完成させ、不可解なテーマをAstro Boyにプレイし、プレイヤーに余分な人生を与えます。 Alphamonstersは彼らが遭遇するリンゴを食べようとするので、難しい(しかし不可能ではない)が砕ける。

赤いモンスターがスクリーンの中央に出現します。彼らがすべて出現した後、ジェネレータは食料品に変わります。これを集めてボーナスポイントを獲得し、すべての赤いモンスターを凍結させ、Alphamonsterと3つの大きな青いモンスターを呼び出します。後者はリンゴも食べることができます。赤いモンスターは3人の青いモンスターすべてを倒すか、Alphamonsterを倒すか(その場合、残りの青いモンスターはリンゴに変わります)、命を失うか、またはステージを完了するまで、凍ったままです(しかしそれでもなお致命的です)。

まれに、リンゴをドロップすると、約15秒以内に収集された場合、レベルを完了し、プレーヤにボーナスクレジット(8000ポイントだけでなく)を授与し、無料ゲームをプレイできるようにするダイヤモンドが表示されます。 (この機能は、多くのピンボールマシンの標準機能ですが、アーケードビデオゲームでは比較的一般的です)。

PLAYER ONE:矢印キーでDoを、Ctrlキーでボールを投げる。
プレイヤー2:R、F、D、Gキーを使用してDoを移動し、Aキーを使用してボールを投げる。


Mr. Do! (ミスタードゥMisutāDu)は、1982年にユニバーサルが開発したアーケードゲームです。Namcoの人気のDig DugのタイトルであるDo Do!また人気があり、様々な家庭用ビデオゲーム機やシステムでリリースされました。これは、Do Doシリーズの最初のゲームであり、既存のアーケードキャビネット用のスタンドアローンゲームと変換キット(台東工業株式会社によって発売)としてリリースされました。コンバージョンキットとして発売された最初のアーケードゲームの1つであり、米国では3万台を販売しました。

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