Display objects and related concepts(표시 객체 및 관련 개념)

Display objects and related concepts
(표시 객체 및 관련 개념)

Stage

​ The stage is an object container represents the main drawing area. In game visual programming, all elements of the game must be added to the stage to be displayed. Therefore, the stage is the final container where the display object is placed.
(스테이지는 객체 컨테이너이며 기본 그리기 영역을 나타냅니다. 게임 비주얼 프로그래밍에서, 게임의 모든 요소는 표시 될 무대에 추가되어야합니다. 따라서 스테이지는 표시 객체가 배치되는 최종 컨테이너입니다.)
​ Stage is also an object that can be displayed, with properties and behavior. For example, the stage object has a wide, high, frame rate and other attributes.
(Stage는 속성 및 동작과 함께 표시 할 수있는 객체이기도합니다. 예를 들어 스테이지 객체는 넓고 높은 프레임 속도와 다른 속성을가집니다.)

Display object

​ What is the display object? An entry-level understanding of what can be visible on the stage can be called a display object. Display object can be refered as visible graphics, text, pictures, video, etc., including invisible audio and so on.
(표시 객체 란 무엇입니까? 스테이지에서 볼 수있는 항목에 대한 초급 수준의 이해를 표시 객체라고 할 수 있습니다. 표시 객체는 보이지 않는 오디오 등 눈에 보이는 그래픽, 텍스트, 그림, 비디오 등으로 참조 될 수 있습니다.)

Display the list

​ Before displaying the object on the stage, you also need to have a process that handle the display list priority. The role of the display list is to display the object data with index reference, and the level of the display order (a stack from the top of the show), and then displayed on the stage.
(스테이지에 개체를 표시하기 전에 표시 목록 우선 순위를 처리하는 프로세스가 있어야합니다. 표시 목록의 역할은 색인 참조 및 표시 순서 (쇼의 상단부터 스택)의 레벨로 오브젝트 데이터를 표시 한 다음 스테이지에 표시하는 것입니다.)

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