Quick Start Guide (recommended for beginner)(퀵 스타트 가이드 (초보자에게 권장))

LayaAir engine Quick Start Guide (recommended for beginner)
(LayaAir 엔진 퀵 스타트 가이드 (초보자에게 권장))

​ The biggest problem for many novice developers is to learn ideas. Faced with a new technology, if you do not know how to start, road will be complex. This article provides some advice learning, reference andsuggestions to go further more. confirmed developers can skip this article, and directly view the official website engine examples with API.
(많은 초보 개발자들에게 가장 큰 문제는 아이디어를 배우는 것입니다. 새로운 기술에 직면하면 시작하는 법을 모르는 경우 도로가 복잡해질 수 있습니다. 이 기사에서는 학습을위한 조언, 참고 자료 및 더 많은 내용을 제공합니다. 확인 된 개발자는이 기사를 건너 뛰고 API를 사용하여 공식 웹 사이트 엔진 예제를 직접 볼 수 있습니다.)

Step 1: select development language
(1 단계 : 개발 언어 선택)

LayaAir engine supports officially ActionScript3 (AS3), TypeScript (TS) and JavaScript (JS), which language is better to use? It can be confusing at beginning, each language have own specific structure that you may feel conveniant or not. At last, the engine’s API performance are exactly the same.
(LayaAir 엔진은 공식적으로 ActionScript3 (AS3), TypeScript (TS) 및 JavaScript (JS)를 지원합니다. 사용 언어가 더 좋습니까? 처음에는 혼란 스러울 수 있습니다. 각 언어는 자신이 가지고있는 특유의 구조를 가지고 있기 때문에 편리함을 느낄 수 있습니다. 마침내 엔진의 API 성능은 완전히 동일합니다.)
However, if you plan to lead more large project and ensure efficience maintenance, we recommand you ActionScript 3, Why ? With advanced OOP structure, multi collaboration and architecture code management, you will have suitable development of large-scale game project. Although JS language may easier to access, maintenance can be risky. But you can say TS also have an advanced OOP syntax, what the advantages compare AS3 ?
Originally , LayaAir engine architecture was based on AS3 development. The release version in JS is generated through transcompiler “LayaCompiler”. However it will not affect the logic of the code, and debug case in release mode is still readable and clear. Any troubleshooting in your big project should be easier to solve than if it was coded in natif JS. For the TS case, it use also transcompilation, but we cant warranty the same confrontation for bug issues as AS3.
(원래 LayaAir 엔진 아키텍처는 AS3 개발을 기반으로했습니다. JS의 릴리즈 버전은 트랜스 컴파일러 "LayaCompiler"를 통해 생성됩니다. 그러나 코드의 논리에는 영향을 미치지 않으며 릴리스 모드의 디버그 사례는 읽기 쉽고 명확합니다. 큰 프로젝트의 모든 문제 해결은 natif JS로 코딩 된 것보다 해결하기 쉽습니다. TS 케이스의 경우 트랜스 컴파일을 사용하지만 AS3처럼 버그 문제에 대해 동일한 대결을 보장 할 수는 없습니다.)
If you have special preference instead of AS, it is not problem. Each developer can choose any language development supported by the LayaAir engine, API functionality and architecture is same for each one.
(AS가 아닌 특별한 특혜가 있다면 문제가되지 않습니다. 각 개발자는 LayaAir 엔진이 지원하는 언어 개발을 선택할 수 있으며, API 기능과 아키텍처는 각각 동일합니다.)

Step 2: prepare the development environment
(2 단계 : 개발 환경 준비)

TS and JS developers are recommanded to use LayaAir IDE because it is ergonomic, and facilitate coding with debugging, UI editing, timeline and particle editor, and many useful tools. For the AS3 ones, we recommand to use the well known FlashDevelop or Flash Builder. Flash Builder is more powerful in terms of syntax, error correction, and support MAC Apple systems, but the tool installation packages are very large. FlashDevelop is prefered if you looking for lightweight ones.
(TS 및 JS 개발자는 인체 공학적이므로 LayaAir IDE를 사용하도록 권장되며 디버깅, UI 편집, 타임 라인 및 입자 편집기 및 많은 유용한 도구로 코딩을 용이하게합니다. AS3의 경우, 잘 알려진 FlashDevelop 또는 Flash Builder를 사용하도록 권장합니다. Flash Builder는 구문, 오류 수정 및 MAC Apple 시스템 지원 측면에서보다 강력하지만 도구 설치 패키지는 매우 큽니다. FlashDevelop는 경량의 것들을 찾고 있다면 선호됩니다.)
Since the product to the project code will compile to JS code, the development of TS or AS3 need to configure the environment, so it need some extra settings for the release.
(프로젝트 코드에 대한 제품이 JS 코드로 컴파일되므로 TS 또는 AS3의 개발 환경을 구성해야하므로 릴리스에 대한 추가 설정이 필요합니다.)

Step 3: Write your first “Hello Layabox” with LayaAir
(3 단계 : LayaAir로 첫 번째 "Hello Layabox"작성)

Learning procedures to write “Hello world” has become an international practice. LayaAir engine learning is no exception. When you see the first LayaAir engine program “Hello Layabox” displayed, it will show that your development environment successfully configured.
("Hello world"를 작성하는 학습 절차는 국제적인 관행이되었습니다. LayaAir 엔진 학습도 예외는 아닙니다. 첫 번째 LayaAir 엔진 프로그램 인 "Hello Layabox"가 표시되면 개발 환경이 성공적으로 구성되었음을 알 수 있습니다.)

Step 4: overcome entire LayaAir sample
(4 단계 : 전체 LayaAir 샘플을 극복하십시오.)

​ After completing the text display of the “Hello Layabox”, we need to get to know the other API functionalities. We recommended for newcomers to learn from official website developer center, practise and study from the LayaAir engine online examples. Depending the project you plan to develop, each example can save your learning time. At least let you know which functionalities are available and proper way to implement it. After full experience, you’ll have a basic understanding of the LayaAir engine’s API, and you’ll be able to figure out when developing the game.
("Hello Layabox"의 텍스트 디스플레이를 완료 한 후에는 다른 API 기능을 알아야합니다. 우리는 새 이민자가 LayaAir 엔진 온라인 예제를 통해 공식 웹 사이트 개발자 센터에서 배우고 연습하고 공부할 것을 권장했습니다. 개발하려는 프로젝트에 따라 각 예제는 학습 시간을 절약 할 수 있습니다. 적어도 어떤 기능을 사용할 수 있는지 그리고이를 구현하는 적절한 방법을 알려주십시오. 풍부한 경험을 쌓으면 LayaAir 엔진의 API에 대한 기본 지식을 얻게되며 게임을 개발할 때 알아낼 수 있습니다.)
Additional hints, in the code area of the engine example, the JavaScript version provides online editing and execution functions. You can manipulate directly from your browser. All source code project can be grab on GitHub.
(추가 힌트는, 엔진 예제의 코드 영역에서 JavaScript 버전은 온라인 편집 및 실행 기능을 제공합니다. 브라우저에서 직접 조작 할 수 있습니다. 모든 소스 코드 프로젝트는 GitHub을 잡을 수 있습니다.)

Step 5: Learn the toolchain of LayaAir engine
(5 단계 : LayaAir 엔진의 툴체인 학습)

After experienced and study the engine examples and the API, you can already use the code tools to directly develop the game function. However, for complex games, it is necessary for developers to sharpen their tools and learn some visual development tools, which is the only way to greatly improve development efficiency. LayaAirIDE as a visual integrated development environment, in addition to coding, but also includes UI editing, animation editing, particle editing, scene editing and other functions, is the first to recommend you.
(엔진 예제와 API를 경험하고 연구 한 후에는 코드 도구를 사용하여 게임 기능을 직접 개발할 수 있습니다. 그러나 복잡한 게임의 경우 개발자가 도구를 선명하게하고 시각적 개발 도구를 배워야하며 이는 개발 효율성을 크게 향상시킬 수있는 유일한 방법입니다. LayaAirIDE는 시각적으로 통합 된 개발 환경으로서 코딩 외에도 UI 편집, 애니메이션 편집, 입자 편집, 장면 편집 및 기타 기능을 포함하여 사용자를 가장 먼저 추천합니다.)
Layabox’s official website has listed the support of some mainstream 3rd party tools for the LayaAir engine. It makes a powerful tool chain, allowing developers to use a lot of possibilities, efficient and no limited for development of various types of games. We will not introduced them one by one, but mainly are Spine for skeletal animation editor Spine, TiledMap for map editor, and third is editor Unity3D.
(Layabox의 공식 웹 사이트는 LayaAir 엔진을위한 몇 가지 주요 타사 도구의 지원을 나열했습니다. 강력한 도구 체인을 만들어 개발자가 다양한 유형의 게임을 개발할 수있는 효율적이고 제한없는 많은 가능성을 사용할 수있게합니다. 하나씩 소개하지는 않겠지 만, 골격 애니메이션 편집기 인 Spine의 경우 Spine,지도 편집기의 경우 TiledMap, 세 번째 편집기 인 Unity3D입니다.)

Step 6: learning project debugging
(6 단계 : 프로젝트 디버깅 학습)

Debugging project itself is not a very difficult point, but some developers have just come into contact with HTML5 often ask about debugging. In the LayaAir technical documentation “2D Advanced” will focus on debugging instruction and the publishing environment.
(프로젝트 자체를 디버깅하는 것은 그리 어려운 일은 아니지만 일부 개발자는 HTML5와 접촉하여 디버깅에 대해 자주 묻습니다. LayaAir의 기술 문서에서 "2D Advanced"는 디버깅 지침과 게시 환경에 초점을 맞 춥니 다.)

Step 7: learn and memorize performance optimization tips
(7 단계 : 성능 최적화 팁 학습 및 기억)

At present, the hardware performance of mobile devices is far less than that PC hardware. Then engine performance optimization will be a very important factor. It can occurs limitation benchmark problems if you have ambitious implementation.
(현재 모바일 장치의 하드웨어 성능은 PC 하드웨어보다 훨씬 적습니다. 그러면 엔진 성능 최적화가 매우 중요한 요소가 될 것입니다. 야심적인 구현을한다면 한계 벤치 마크 문제가 발생할 수 있습니다.)
If the engine performance is not good, optimize the project will not effect too much and can not break through this ceiling. If your aim is also to run on mobile devices, learns the engine basics to avoid performance optimization method and memorize by heart.
(엔진 성능이 좋지 않으면 프로젝트 최적화가 너무 효과적이지 않으며이 천장을 돌파 할 수 없습니다. 목표가 모바일 장치에서도 실행되는 경우 성능 최적화 방법을 피하기 위해 엔진 기본 사항을 익히고 마음에 암기하십시오.)

Step 8: use small game to confirm acquiered knowledge
(8 단계 : 획득 한 지식을 확인하기 위해 작은 게임 사용)

After following the steps above and practical document, you can be used it in your own multimedia content project to verify the results of your study . For short-term project, withoput R & D experience of developers, we recommended to use small games.
(위의 단계와 실용적인 문서를 따른 후에 자신의 멀티미디어 콘텐츠 프로젝트에서 사용하여 연구 결과를 확인할 수 있습니다. 단기 프로젝트의 경우 개발자의 R & D 경험없이 작은 게임을 사용하는 것이 좋습니다.)
Small game demo are also teached on Tencent classroom video courses.
(작은 게임 데모는 또한 Tencent 교실 비디오 코스에서 강의됩니다.)

Step 9: Study the generic and modular programming
(9 단계 : 일반 및 모듈 프로그래밍 학습)

During your development, you may encounter some slow down compilation problem in your large project. Because a lot of code and code files are involved, it is inevitable to affect compilation time. This is not only a problem faced on HTML5 large projects, but also any technologies. Most of the developers who have major experience in game projects will use a modular collaborative development approach.
(개발하는 동안 대규모 프로젝트에서 컴파일 속도가 느려질 수 있습니다. 많은 코드와 코드 파일이 관련되어 있기 때문에 컴파일 시간에 영향을 미치는 것은 불가피합니다. 이것은 HTML5 대형 프로젝트뿐만 아니라 모든 기술에 직면 한 문제입니다. 게임 프로젝트에서 많은 경험을 가진 대부분의 개발자는 모듈 식 공동 개발 방식을 사용합니다.)

Step 10: How to get the official technical Q & A and guidance
(10 단계 : 공식적인 기술 Q & A 및 안내를받는 방법)

During your practise case development, you may face some difficulty to involve with the engine, so how you can get a fast answer ? We dont recommand to use directly on live QQ group. We advice you to check whether your questions have been asked previously by others developers in Q&A community (ask.layabox.com). If you don’t have a similar problem, you can create questions in the community and describe the issues in detail. The more detailed the code, screenshots, or any informations will be efficience to find the right issues. The official technical support staff always prioritize issues in the community, and ensure that each question will be answered.
(연습 사례를 개발하는 동안 엔진 관련 문제가 발생할 수 있으므로 빠른 답변을 얻으려면 어떻게해야합니까? 우리는 라이브 QQ 그룹에 직접 사용할 것을 권장하지 않습니다. 질문이 Q & A 커뮤니티 (ask.layabox.com)의 다른 개발자로부터 이전에 요청되었는지 여부를 확인하도록 조언합니다. 유사한 문제가없는 경우 커뮤니티에 질문을 작성하고 문제를 자세히 설명 할 수 있습니다. 코드, 스크린 샷 또는 기타 정보를 자세하게 작성하면 올바른 문제를 발견하는 데 도움이됩니다. 공식 기술 지원 직원은 항상 커뮤니티의 문제를 우선시하고 각 질문에 대한 답변을 보장합니다.)
For questions that have been answered but need to be followed continuously, developers can take the initiative to follow up, and highlight the administrator by @.
(답을 얻었지만 계속해서 지켜봐야하는 질문에 대해서는 개발자가 후속 조치를 취하고 관리자를 @로 강조 표시 할 수 있습니다.)
In the course of learning, if you have high-speed network conditions, but also suggest that you view video tutorials, the whole follow the operation, will be more intuitive and easy to understand. The video tutorials are divided into two categories: free viewing and paid one. Free tutorials can be directly in the Youku Video (type “LayaAir” in search). Paid one can go to the classroom teaching of Tencent (layabox.ke.qq.com), with no ads content and clear explain done by experimented developers.
(학습 과정에서 고속 네트워크 조건이 있지만 비디오 자습서를 볼 것을 제안하면 전체 작업이 더 직관적이고 이해하기 쉽습니다. 비디오 자습서는 무료보기 및 유료보기라는 두 가지 범주로 나뉩니다. 무료 튜토리얼은 Youku 비디오 (검색 유형 "LayaAir")에서 직접 할 수 있습니다. 유료 사용자는 Tencent (layabox.ke.qq.com)의 교실 수업에 참여할 수 있습니다. 광고 내용이나 실험적 개발자가 수행 한 명확한 설명이 없습니다.)

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