HTML5 Internet Arcade: Joust

[screenshot]

출판 일 1982
명령

Joust는 플레이어가 비행 타조 나 황새를 타는 노란색 기사를 제 3 자의 관점에서 통제하는 플랫폼 게임입니다. 두 방향 조이스틱과 타조의 날개를 펄럭이는 버튼을 사용하여 플레이어는 떠있는 암석 플랫폼과 용암 풀 위에있는 기사를 날립니다. 화면에서 어느쪽으로 든 기동 할 때, 플레이어는 반대편에서 다시 나타나는 경로를 계속할 것입니다. 플레이어가 반복적으로 버튼을 누르는 속도로 타조가 상향으로 움직이거나 마우스를 올려 놓거나 천천히 내려갑니다.

목표는 "파도"라고 불리는 각 레벨을 채우는 부저를 타는 적 기사 그룹을 물리 치는 것입니다. 웨이브를 완료하면 이후의 더 까다로운 웨이브가 시작됩니다.

플레이어는 기사를 탐색하여 적과 충돌합니다. 플레이어의 기사와 관련하여 적의 고도가 충돌의 결과를 결정합니다. 주인공이 적보다 높으면 악당은 패배하고 반대의 경우도 마찬가지입니다. 등고선 충돌로 인해 두 명의 기사가 서로 튀어 나오게됩니다. 패배 한 적군은 화면 하단으로 떨어지는 달걀 모양으로 변하고, 플레이어는이를 포인트로 수집 할 수 있습니다. 충분히 오랫동안 플랫폼에 앉아있는 달걀은 새로운 기사로 부화합니다. 플레이어가 데리러 가지 않으면 새로운 마운트를 얻게되고 다시 패배해야합니다.

이 게임에는 바운더 (Bounder), 헌터 (Hunter), 섀도우로드 (Shadow Lord) 등 세 가지 유형의 적 기사가 있습니다. 영웅을 사냥하기 위해 미리 정해진 시간이 지나면 공룡이 나타납니다.

황새의 푸른 나이트를 조종하는 두 번째 플레이어가 게임에 참여할 수 있습니다. 두 플레이어는 협조적으로 파도를 치거나 서로를 공격하여 경쟁적으로 적을 물리 칠 수 있습니다.
열쇠

Joust 게임이 에뮬레이터에서 시작되면 결국 FACTORY SETTINGS RESTORED 메시지가 표시되고 일시 중지됩니다. 온 스크린 제어판의 ADVANCE 버튼을 눌러 Joust 아케이드 기기를 재생하고 4 분기 동안 대기 상태로 설정하십시오.

온 스크린 제어판을 눌러 쿼터를 삽입하고 1 인 또는 2 인 게임을 시작하십시오. 키보드를 사용하거나 전체 화면 모드 인 경우, 5를 눌러 쿼터를 삽입하고 1 또는 2를 눌러 1 인 또는 2 인 게임을 시작하십시오.

PLAYER ONE : 왼쪽 및 오른쪽 화살표 키를 사용하여 기사를 돌리고 Ctrl 키를 사용하여 플랩합니다.
PLAYER 2 : D와 G 키를 사용하여 기사를 돌리고 A 키를 사용하여 플랩합니다.


Joust는 Williams Electronics에서 개발하여 1982 년에 출시 한 아케이드 게임입니다. 2 차원 (2D) 그래픽 기능을 갖춘 플랫폼 게임입니다. 플레이어는 비행 타조를 타기 위해 기사와 조이스틱을 사용합니다. 목표는 적들을 공격하는 적 기사단을 물리 치고 레벨을 진행하는 것입니다.

John Newcomer는 Bill Pfutzenrueter, Jan Hendricks, Python Anghelo, Tim Murphy 및 John Kotlarik 등의 개발 팀을 이끌었습니다. Newcomer는 협동 2 인 게임 플레이로 비행 게임을 만드는 것을 목표로했지만, 당시 대중적이었던 우주 테마를 피하기를 원했습니다. 직원은 하드웨어의 기술적 한계 (원래 Williams의 첫 번째 게임 인 Defender의 경우 2 년 전에 개발 된 개념)를 사용하여 개념을 제외하고 영상을 최적화했습니다.

이 게임은 아케이드 및 비평가들로부터 호평을 받았으며 게임 플레이를 칭찬했습니다. 게임 플레이 메 커닉은 다른 개발자의 타이틀에 영향을 미쳤습니다. Joust는 3 년 후에 속편이 뒤따 랐고 수많은 가정과 휴대용 플랫폼에 이식되었습니다.

Publication date 1982
INSTRUCTIONS

Joust is a platforming game where the player controls a yellow knight riding a flying ostrich or stork, from a third-person perspective. Using the two-way directional joystick and the button for flapping the ostrich's wings, the player flies the knight amidst the floating rock platforms and above pools of lava; when maneuvering off the screen to either side, the player will continue its path reappearing from the opposite side. The rate at which the player repeatedly presses the button causes the ostrich to fly upward, hover, or slowly descend.

The objective is to defeat groups of enemy knights riding buzzards that populate each level, referred to as a "wave". Upon completing a wave, a subsequent more-challenging wave will begin.

Players navigate the knight to collide with enemies. The elevation of an enemy in relation to the player's knight determines the outcome of the collision. If the protagonist is higher than the enemy, the villain is defeated and vice versa. A collision of equal elevations results in the two knights bouncing off each other. A defeated enemy will turn into an egg that falls toward the bottom of the screen, which a player can collect for points. An egg that sits on a platform long enough will hatch into a new knight; if the player does not pick him up, he will gain a new mount and must be defeated again.

The game features three types of enemy knights—Bounder, Hunter, and Shadow Lord—that are worth different amounts of points. A pterodactyl will appear after a predetermined time frame to hunt the hero.

A second player, controlling a blue knight on a stork, can join the game. The two players can either cooperatively complete the waves or attack each other while competitively defeating enemies.
KEYS

When the Joust game starts in the emulator, it will eventually show the message FACTORY SETTINGS RESTORED and pause. Press the ADVANCE button on the on-screen control panel to set the Joust arcade machine playing and ready for quarters. 

Press the on-screen control panel to insert quarters and start a one or two-player game. If you would prefer to use the keyboard (or are in full-screen mode), press 5 to insert quarters, and press 1 or 2 to start a one or two-player game.

PLAYER ONE: Use the left and right arrow keys to turn the knight, and either CTRL key to flap. 
PLAYER TWO: Use the D and G keys to turn the knight, and the A key to flap.


Joust is an arcade game developed by Williams Electronics and released in 1982. It is a platform game that features two-dimensional (2D) graphics. The player uses a button and joystick to control a knight riding a flying ostrich. The object is to progress through levels by defeating groups of enemy knights riding buzzards.

John Newcomer led the development team, which included Bill Pfutzenrueter, Jan Hendricks, Python Anghelo, Tim Murphy, and John Kotlarik. Newcomer aimed to create a flying game with co-operative two-player gameplay, but wanted to avoid a space theme, which was popular at the time. Staff worked within the technical limitations of the hardware (originally developed two years earlier for Williams' first game, Defender), excluding concepts and optimizing the visuals.

The game was well received in arcades and by critics, who praised the gameplay. The gameplay mechanics influenced titles by other developers. Joust was followed by a sequel three years later, and was ported to numerous home and portable platforms.

1982年発行
説明書

Joustは、プレイヤーがフライングダチョウやストロークに乗っている黄色の騎士を、第三者の視点からコントロールするプラットフォームゲームです。 2方向のジョイスティックとダチョウの羽ばたきのボタンを使用して、プレイヤーは浮遊している岩のプラットフォームと溶岩のプールの上に騎士を飛ばす。どちらの側からでも画面を離れるとき、プレーヤーは反対側から再び出現します。プレイヤーがボタンを繰り返し押したときの速度によって、ダチョウは上に飛び、ホバリングしたり、ゆっくりと降下したりします。

目的は、「波」と呼ばれる、各レベルを占めるバザードに乗っている敵の騎士のグループを倒すことです。ウェーブを完了すると、次のよりチャレンジングなウェーブが始まります。

プレイヤーはナイトをナビゲートして敵と衝突します。プレイヤーの騎士に関連する敵の仰角は、衝突の結果を決定する。主人公が敵よりも高い場合、悪者は敗北し、逆も同様です。等しい隆起の衝突は、2つの騎士が互いに跳ね返る結果となる。敗北した敵は、画面の下部に落ちる卵に変わり、プレイヤーはポイントを集めることができます。十分な長さのプラットフォームに座っている卵は、新しい騎士に孵化します。もしプレイヤーが彼を拾わなければ、彼は新しい山を得て再び敗北しなければならない。

このゲームには、バウンダ、ハンター、シャドウロードの3種類の敵の騎士があり、ポイントの価値が違います。ヒョロを狩るために所定の時間枠の後に蝶が現れます。

ストークの青い騎士をコントロールする第2プレイヤーがゲームに参加することができます。 2人のプレイヤーは、協調的に波を完了させたり、敵を競争的に打ち負かすことで互いに攻撃することができます。
キーズ

Joustゲームがエミュレータで起動すると、FACTORY SETTINGS RESTOREDとPauseというメッセージが表示されます。画面上のコントロールパネルのADVANCEボタンを押して、Joustアーケード・マシンの演奏と四半期の準備を設定します。

画面上のコントロールパネルを押して四半期を挿入し、1人または2人のゲームを開始します。キーボードを使用する(またはフルスクリーンモード)場合は、5を押して四半期を挿入し、1または2を押して1つまたは2つのゲームを開始します。

PLAYER ONE:左右の矢印キーを使ってナイトを回し、Ctrlキーを押してフラップします。
プレイヤー2:DキーとGキーを使用してナイトを、Aキーを使用してフラップします。


Joustは1982年にリリースされたWilliams Electronicsによって開発されたアーケードゲームです。これは2次元(2D)グラフィックスを搭載したプラットフォームゲームです。プレイヤーは、飛行するダチョウに乗って騎士をコントロールするために、ボタンとジョイスティックを使用します。目的は、バザードに乗っている敵の騎士団を倒すことによってレベルを進めることです。

John NewcomerはBill Pfutzenrueter、Jan Hendricks、Python Anghelo、Tim Murphy、John Kotlarikなどの開発チームを率いていました。 Newcomerは、2人プレイのゲームプレイで飛行ゲームを作ろうとしましたが、その時に人気があった宇宙のテーマを避けたいと考えました。スタッフは、コンセプトを除きビジュアルを最適化するために、ハードウェアの技術的な限界(ウィリアムズの最初の試合では、元々2年前に開発されたDefender)で作業しました。

このゲームは、アーケードや批評家によく聞かれ、ゲームプレイを賞賛しました。ゲームプレイの仕組みは、他の開発者のタイトルに影響を与えました。 Joustは3年後に続編が続き、数多くの家庭や携帯用プラットフォームに移植されました。

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