HTML5 Internet Arcade: Bank Panic

[screenshot]
출판 일 1984
Bank Panic은 Sanritsu가 개발하고 1984 년 Sega가 제조 한 아케이드 게임입니다. West Bank는 여러 플랫폼에서 출시 된 게임의 복제품입니다.

게임 설명

플레이어는 가면 도둑에서 은행 및 고객을 보호해야하는 구 웨스트 보안관의 일부를 맡습니다. 은행의 레이아웃은 12 개의 번호가 매겨진 문과 플레이어가 가운데에있는 암시 적으로 원입니다. 플레이어는 왼쪽 또는 오른쪽으로 회전하여 한 번에 3 개의 문을 볼 수 있습니다. 이 문을 열면 고객 (돈 가방을 떨어 뜨리고 예금을 만드는 사람), 강도 (플레이어를 쏠려고하는 사람) 또는 어린 소년 (누가 3-5 개의 모자를 들고 있을지, 플레이어는 돈이나 보너스 시간에 빠르게 촬영할 수 있습니다). 모든 12 개의 문에 하나 이상의 예금이 도착하면 레벨이 종료됩니다. 이것은 화면 상단의 번호가 매겨진 상자에 빨간색 달러 기호가 표시된 입금을 표시합니다.

무작위 간격으로 폭탄이 문 중 하나에 배치되고 빠른 타이머가 99에서 카운트 다운됩니다. 플레이어는 그 문으로 이동하여 총격으로 폭탄을 파괴해야합니다. 폭탄을 터뜨리거나 폭탄을 터뜨리는 데 실패하거나 전체 타이머가 다 떨어지기 전에 레벨을 완료하지 못하면 (화면 하단의 막대로 표시) 고객에게 한 번의 생명이 소요됩니다.

도둑이 시야에 사격을 당할 수 있지만 ( "UNFAIR"살인), 무기를 뽑을 때까지 기다리면 더 큰 점수를 얻을 수 있습니다 ( "공정한"살인). 자신의 무기를 그리는 정확한 순간에 총격을받는 붉은 색의 강도가있는 강도는 최대 점과 단어 "EXTRA"(왼쪽 아래 모서리에 표시)에서 문자를 얻습니다. 그런 다섯 살생을 완료하면 플레이어가 여분의 생명을 얻고, 보너스 포인트를 얻고, 다음 레벨로 즉시 전진 할 수있는 단어가 완성됩니다. 여분의 생명은 특정 점수에 도달하면 얻을 수 있습니다.

각 레벨의 끝에 플레이어는받은 총 예금 수, 남은 시간 및 레벨의 모든 "공정한"살인 평균 시간을 기준으로 보너스 포인트를 얻습니다. 고객이 은행 출납원이 앉아있는 문에서 보증금을 낼 때마다 추가 포인트가 적립됩니다.

나중에 수준은 강도를 옆에 쑤셔 질 고객을 포함하여 변이를 소개한다; 로프에 묶여있는 고객은 한번 쏴서 로프를 파괴하고 플레이어에게 3 봉지의 돈을 벌게됩니다. 기다리는 동안 강도가 드러납니다. 그들의 총을 당기기 전에 문에서 멀리 떨어진 강도. 두 개의 권총을 가지고 다니면서 두 번 발사해야하는 백인 부츠 (다른 붉은 색 셔츠를 입은 강도들과 구별되는)를 착용 한 붉은 색 셔츠를 입은 강도들도 완벽한 타이밍으로 그렇게하더라도 추가 표기가되지 않습니다. 때때로, 강도는 문 중 하나에 입금 된 돈을 가지고 빨간색 달러 기호를 사라지게하고 그 문 뒤에 숨어있을 돈을 손에 넣을 것입니다. 강도를 쏘면 돈을 내고 예금금을 돌려줍니다.

플레이어의 단서에는 화면 상단의 각 문 상자 위에 5 개의 표시 줄이 있습니다. 빨간색 막대가 내려와 사람 (고객, 강도 또는 소년)이 접근 중임을 나타냅니다. 플레이어가 그 문으로 회전하고 빨간색 막대가 아래쪽에 있으면 문이 열리고 플레이어가 적절한 조치를 취할 수 있습니다. 또한, 예금을 만들고 난 후에, 고객은 떠나기 위해 돈다. 그들은 때로는 마스크 된 얼굴과 문 번호를 보여주는 포스터를 등 뒤에서 입을 것입니다. 이것은 그 문 뒤에 숨어있는 붉은 자수가있는 강도를 나타냅니다.

높은 점수를 얻으면 플레이어가 도달 한 레벨과 게임 길이를 기록한 상위 10 개 "BEST SCORE"목록에 자신의 이니셜을 입력 할 수 있습니다. 이상한 소프트웨어 버그로 인해이 목록은 게임이 유휴 상태 일 때 주기적으로 목록을 표시하는 대다수 아케이드 게임과 달리 플레이어가 입장 할 때만 볼 수 있습니다.

이 게임의 배경 음악은 딕시의 반복되는 사이클입니다. 플레이어의 시간이 거의 다되었을 때 음악의 템포가 증가합니다.


Publication date 1984
Bank Panic is an arcade game developed by Sanritsu and manufactured by Sega in 1984. West Bank is a clone of the game, released on several platforms.

Game description

The player assumes the part of an Old West sheriff who must protect a bank and its customers from masked robbers. The layout of the bank is implicitly a circle with twelve numbered doors and the player in the center. The player can rotate to the left or right and view three doors at a time. The doors will open to reveal a customer (who will drop a bag of money, making a deposit), a robber (who will attempt to shoot the player) or a young boy (who will be holding a stack of three to five hats, which the player can rapidly shoot for a bag of money or bonus time). The level ends when all twelve doors have received one or more deposits. This is indicated by the numbered boxes across the top of the screen, with a red dollar sign showing a door with a completed deposit.

At random intervals, a bomb will be placed on one of the doors and a rapid timer will count down from 99. The player must move to that door and destroy the bomb with gunfire. Shooting a customer, being shot by a robber, failing to destroy a bomb, or failing to complete the level before the overall timer runs out (shown by a bar at the bottom of the screen) costs the player one life.

Although robbers can be shot on sight (an "UNFAIR" kill), greater points can be earned by waiting until they begin to draw their weapons (a "FAIR" kill). A red-shirted robber who is shot at the precise moment of drawing his weapon will earn maximum points and a letter in the word "EXTRA" (indicated in the lower left corner). Completing five such kills finishes the word, earning the player an extra life, bonus points, and instant advancement to the next level. Extra lives can also be earned by reaching certain scores.

At the end of each level, the player earns bonus points based on the total number of deposits received, the amount of time remaining, and the average time for all "FAIR" kills during the level. Extra points are also earned whenever a customer makes a deposit at a door where a bank teller is sitting.

Later levels introduce variations, including customers who will be shoved aside by robbers; customers who are bound by ropes (shooting them once will destroy the ropes and earn the player three bags of money, while waiting will reveal a robber); robbers who duck away from the door before drawing their guns; and red-shirted robbers who wear white boots (distinguishing themselves from the other red-shirted robbers) who carry two handguns and thus must be shot twice, though even doing so with perfect timing will not earn an EXTRA letter. At times, a robber will take money that has been deposited at one of the doors, making its red dollar sign disappear, and will be hiding behind that door, money in hand. Shooting the robber makes him drop the money, returning the deposit.

Clues for the player include the five indicator bars above each door box at the top of the screen. A red bar will descend, indicating a person (customer, robber or boy) is approaching the door. When the player rotates to those doors and the red bar is at the bottom, the doors will open and the player can take appropriate action. Also, after making a deposit, customers turn to leave. They sometimes will be wearing posters on their backs showing a masked face and a door number. This indicates a red-shirted robber hiding behind that door.

Earning a high score can allow a player to enter his or her initials in a top ten "BEST SCORE" list, which also records the level the player reached and the length of the game. Due to an odd software bug, this list is only visible when a player is making an entry, unlike the vast majority of arcade games which periodically display the list when the game is idle.

The game's background music is a repeating cycle of Dixie. The tempo of the music increases when a player has nearly run out of time.
1984年発行
Bank Panicは、Sanritsuによって開発され、1984年にSegaによって製造されたアーケードゲームです。West Bankはいくつかのプラットフォームでリリースされたゲームのクローンです。

ゲームの説明

プレーヤーは、旧西部の保安官の一部で、銀行とその顧客をマスクされた強盗から保護しなければならないと想定しています。銀行のレイアウトは暗黙のうちに番号が付けられた12個のドアとその中心のプレーヤーで構成されています。プレーヤーは左右に回転して一度に3つのドアを見ることができます。扉は、顧客(袋を落とす者、預金を払う者)、強盗(誰が撃たようとする者)、若い男の子(3〜5匹の帽子を積み重ねるか、プレイヤーはお金やボーナス時間のバッグのために急速に撃つことができます)。レベルは、すべての12のドアが1つ以上の預金を受け取ったときに終了します。これは、画面の上部にある番号のついたボックスで示され、赤いドル記号は、入金が完了したドアを示しています。

ランダムな間隔で、ドアの1つに爆弾が置かれ、99から急速なタイマーがカウントダウンされます。プレイヤーはその扉に移動し、砲撃で爆弾を破壊する必要があります。顧客を撃ったり、強盗に撃たれたり、爆弾を破壊したり、全体的なタイマーがなくなる前にレベルを達成できなかった場合(画面の下部にバーが表示されます)、プレイヤーは一生命まります。

強盗は視界で撃つことができますが( "UNFAIR"殺害)、彼らは兵器を引き出すまで待つことでより大きな得点を得ることができます( "FAIR"殺害)。彼の武器を描く正確な瞬間に撃たれた赤シャドルの強盗は、最大点と "EXTRA"という単語(左下隅に表示されています)の手紙を得るでしょう。そのような5つのキルを完了すると、プレイヤーは余分な命を奪い、ボーナスポイントを獲得し、次のレベルへの即時昇格を達成します。余分な人生は特定のスコアに達することによっても獲得することができます。

各レベルの終わりに、プレイヤーは、受け取った預金の総数、残りの時間、およびレベル中のすべての「フェア」キルの平均時間に基づいてボーナスポイントを獲得します。顧客が銀行の出納係が座っているドアで預金をするたびに、余分なポイントが獲得されます。

それ以降のレベルでは、強盗の脇に押しつぶされる顧客を含むバリエーションが導入されています。ロープに縛られている顧客は、一度撃ってロープを破壊し、3つの袋のお金を稼ぐが、待つ間に強盗が現れる。銃を引く前に戸から離れた盗賊。 2つの拳銃を持っているので、完璧なタイミングでそうしても、EXTRA手紙を得ることはできませんが、白いブーツを身に着けている(赤いシャツを着けた他の強盗と区別して)強盗を2回撃たなければなりません。時々、強盗がドアの1つに寄託された金を取って、その赤いドル記号を消して、そのドアの後ろに隠れることになる。強盗を撃つと彼は金を落として、預金を返す。

プレーヤーの手がかりには、画面上部の各ドアボックスの上に5つのインジケーターバーがあります。赤いバーが下がり、人(顧客、強盗、少年)がドアに近づいていることを示します。プレイヤーがそれらのドアに回転し、赤いバーが下に来ると、ドアが開き、プレーヤーは適切な処置を取ることができます。また、預金をした後、顧客は離れることになります。彼らは時々マスクされた顔とドア番号を示す背中のポスターを身に着けています。これは、そのドアの後ろに赤いシャープの強盗が隠れていることを示しています。

高い得点を獲得すると、プレーヤーは、プレイヤーが到達したレベルとゲームの長さを記録する上位10の「BEST SCORE」リストに自分のイニシャルを入力することができます。奇妙なソフトウェアのバグのために、このリストは、ゲームがアイドル時に定期的にリストを表示するアーケードゲームの大部分とは異なり、プレイヤーがエントリーをしているときにのみ見える。

このゲームのバックグラウンドミュージックはDixieの繰り返しです。音楽のテンポは、プレーヤーの時間がほとんどなくなると増加します。

댓글 없음:

댓글 쓰기