HTML5 Internet Arcade: Hang-On

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출판 일 1985
Hang-On (Hing On Hangu On?)은 1985 년 Sega가 출시 한 아케이드 게임입니다.이 게임은 세계 최초의 전신 경험 비디오 게임입니다. 게임에서 플레이어는 시간 및 기타 컴퓨터 제어 자전거와 비교하여 오토바이를 제어합니다. 이것은 16 비트 그래픽과 Sega의 "Super Scaler"기술을 사용한 최초의 아케이드 게임 중 하나였으며 높은 프레임 속도에서 의사 3D 스프라이트 스케일링을 허용했습니다. 이 게임은 Sega Master System의 일부 버전에도 내장되었습니다. 제목은 자전거 타는 사람이 선회하고 자전거가 기울어있는 동안 자전거에 "매달려야"하는 것으로부터 파생됩니다. 스즈키는 나중에 일본 자전거 잡지에서 읽었습니다. 스즈키는 나중에이 기술이 북쪽에서 "매달려"라고 불렀지 만 배웠습니다. 미국. 그럼에도 불구하고 그는 이전의 이름을 지키기로 결심했다.

의사 3D 스프라이트 / 타일 스케일링은 1990 년대의 텍스처 매핑 된 다각형 3D 게임의 텍스처와 비슷한 방식으로 처리되었습니다. 세가 AM2의 유 스즈키 (Yu Suzuki)가 디자인 한 그는 "처음부터 디자인은 항상 3D 였고, 시스템의 모든 계산은 Hang-On에서도 3D였습니다. 위치, 스케일 및 줌 비율을 3D로 계산하고 변환했습니다. 그래서 저는 3D로 항상 생각하고있었습니다. " 최초의 아케이드 버전은 플레이어가 몸과 함께 움직이는 오토바이와 비슷한 캐비닛을 사용하여 제어되었습니다. 이것은 1980 년 후반 많은 아케이드 게임에서 모션 컨트롤 유압식 아케이드 캐비닛을 사용하는 "Taikan"트렌드를 시작했습니다. 20 년 전에 모션 컨트롤이 비디오 게임 콘솔에서 인기를 얻게되었습니다.

게임 플레이

오토바이의 관점에서 볼 때, 플레이어는 제한된 시간 내에 여러 단계로 나뉜 선형 레이스 트랙을 레이스합니다. 각 단계의 끝에서 검사 점에 도달하면 제한 시간이 연장됩니다. 시간이 다되면 게임이 종료됩니다.

아케이드 게임에는 Bridgestone (그리고 그들의 Desuel Dueler 타이어), Shell, Garelli Motorcycles, TAG, John Player 스페셜 담배, Forum 담배 및 Marlboro 담배의 명백한 패러디 인 Marbor에 대한 게임 내 광고판이 포함되어 있습니다. 1989 년에 다른 Sega 경주 게임 인 Super Monaco GP가 출시되면 아이들에게 판매되는 게임에 담배 광고에 관한 논란이있을 것입니다.

아케이드 캐비닛

핸들 바 및 브레이크 레버 (조이스틱 및 버튼 대신)가있는 일반적인 직립형 기계, 좌석이 추가 된 직립형 기계 및 실제 오토바이와 비슷한 세 번째 버전의 3 가지 아케이드 캐비닛 디자인이있었습니다. 조종하기 위해 플레이어는 자전거를 기울여서 게임중인 자전거를 조종했습니다. 스크린은 자전거의 앞 유리 영역에 장착되었습니다.
1 Player Start                             1

Coin 1                                     5

Coin 2                                     6

Service 1        9

Service Mode      F2

Paddle Analog         Mouse X

Paddle Analog Dec          LEFT

Paddle Analog Inc         RIGHT

P1 Pedal 1 Analog    N/A

P1 Pedal 1 Analog Dec   None

P1 Pedal 1 Analog Inc       LCONTROL

P1 Pedal 2 Analog     N/A

P1 Pedal 2 Analog Dec          None

P1 Pedal 2 Analog Inc   LALT

Publication date 1985
Hang-On (ハングオン Hangu On?) is an arcade game released by Sega in 1985. It is the world's first full-body-experience video game. In the game, the player controls a motorcycle against time and other computer-controlled bikes. It was one of the first arcade games to use 16-bit graphics and Sega's "Super Scaler" technology that allowed pseudo-3D sprite-scaling at high frame rates. The game was also built into some versions of the Sega Master System. The title is derived from when the biker is turning and has to "hang on" to the bike while the bike is leaning, which Suzuki had read in a Japanese bike magazine, though Suzuki learned later the technique was called "hang off" in North America. Nevertheless, he chose to keep the former name.

The pseudo-3D sprite/tile scaling was handled in a similar manner to textures in later texture-mapped polygonal 3D games of the 1990s. Designed by Sega AM2's Yu Suzuki, he stated that his "designs were always 3D from the beginning. All the calculations in the system were 3D, even from Hang-On. I calculated the position, scale, and zoom rate in 3D and converted it backwards to 2D. So I was always thinking in 3D." The original arcade version was controlled using a cabinet resembling a motorbike, which the player moved with their body. This began the "Taikan" trend, the use of motion-controlled hydraulic arcade cabinets in many arcade games of the late 1980's, two decades before motion controls became popular on video game consoles.

Gameplay

Using a behind the motorcycle perspective, the player races a linear race track divided into several stages within a limited time. Reaching a checkpoint at the end of each stage extends the time limit. The game ends if the time runs out.

The arcade game contains in-game billboards for Bridgestone (and their Desert Dueler tires), Shell, Garelli Motorcycles, TAG, John Player Special cigarettes, Forum cigarettes, and for "Marbor", an obvious parody of Marlboro cigarettes. There would be a controversy over cigarette ads in games marketed to children upon the release of another Sega racing game, Super Monaco GP in 1989.

Arcade cabinet

There were three arcade cabinet designs—the usual upright machine only with a handlebar and brake levers (instead of a joystick and buttons),the upright machine with the addition of a seat and a third version which looked roughly like a real motorcycle. To steer, the player leaned to tilt the bike, which then steered the in-game bike. The screen was mounted into the windshield area of the bike.
1985年発行
ハングオン(ハングオンハングオン?)は1985年にセガによってリリースされたアーケードゲームです。これは世界で初めての全身体験ビデオゲームです。ゲームでは、プレイヤーは時間と他のコンピュータ制御のバイクと比較してオートバイを制御します。これは16ビットグラフィックスとSegaの "Super Scaler"テクノロジを使用した初めてのアーケードゲームの1つで、高いフレームレートで擬似3Dスプライトスケーリングを可能にしました。ゲームはSega Master Systemのいくつかのバージョンにも組み込まれていました。このタイトルはバイカーが転回しているときに派生したもので、自転車が傾いている間に自転車に乗っていなければなりません。スズキは後で日本の自転車誌で読むようになりました。アメリカ。それにもかかわらず、彼は元の名前を保つことを選んだ。

擬似3Dスプライト/タイルスケーリングは、1990年代後半のテクスチャマッピングされたポリゴン3Dゲームのテクスチャと同様に扱われました。 Sega AM2のSuzuki Yu氏がデザインした彼の「設計は常に最初から3Dだった。システムの計算はすべてHang-Onからでも3Dであった.3Dで位置、スケール、ズーム率を計算して変換した私は常に3Dで考えていました」元のアーケードバージョンは、バイクに似たキャビネットを使用して制御されていました。これは、1980年代後半の多くのアーケードゲームで、モーションコントロールがビデオゲーム機で普及するまでに、モーションコントロールされた油圧アーケードキャビネットの使用である「大観」のトレンドを開始しました。

ゲームプレイ

オートバイの視点の裏側を使用して、プレーヤーは限られた時間内にいくつかの段階に分割された線形レーストラックをレースする。各段階の終わりにチェックポイントに到達すると、制限時間が延長されます。時間がなくなるとゲームは終了します。

アーケードゲームには、ブリヂストン(およびそのデザートデュエルタイヤ)、シェル、ガレリモーターサイクル、TAG、ジョンプレイヤースペシャルタバコ、フォーラムタバコ、マルボロタバコの明らかなパロディのインゲームの看板が含まれています。 1989年に別のSegaレーシングゲーム「Super Monaco GP」が発売されたときに、子供たちに販売されているゲームにタバコ広告に関する論争が起こりました。

アーケードキャビネット

ハンドルバーとブレーキレバー(ジョイスティックとボタンの代わりに)が付いた通常の直立機、座席が追加された直立機、そして実際のオートバイに似ている第3バージョンの3つのアーケードキャビネットの設計がありました。操縦するために、プレーヤーは、自転車を傾斜させるために傾き、次にゲーム内の自転車を操縦した。スクリーンは自転車のフロントガラス領域に取り付けられていた。

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