HTML5 Internet Arcade: Marble Madness

[screenshot]
출판 일 1984
언어 영어
Marble Madness는 Mark Cerny가 디자인 한 아케이드 비디오 게임으로 Atari Games에서 1984 년에 발표했습니다. 플레이어는 제한 시간 내에 장애물과 적으로 채워진 6 개의 코스를 통해 화면 대리석을 안내해야하는 플랫폼 게임입니다. 플레이어는 트랙볼을 사용하여 대리석을 제어합니다. Marble Madness는 혁신적인 게임 기술을 사용하는 것으로 유명합니다. Atari는 Atari System 1 하드웨어를 처음으로 사용하고 C 프로그래밍 언어로 프로그래밍되었습니다. 이 게임은 진정한 스테레오 사운드를 사용하는 최초의 게임이기도합니다. 이전 게임은 모노 사운드 또는 시뮬레이트 된 스테레오를 사용했습니다.

게임 디자인에서 Cerny는 M. C. Escher의 소형 골프, 레이싱 게임 및 삽화에서 영감을 얻었습니다. 그는 독특한 제어 시스템으로 뚜렷한 경험을 제공하는 게임을 만들려고했습니다. Cerny는 게임의 코스 및 적의 모양을 디자인 할 때 미니멀리스트 방식을 적용했습니다. 개발 과정에서 그는 기술의 한계로 자주 방해 받았고 몇 가지 디자인 아이디어를 버려야했습니다.

그것의 석방에, 대리석 광증 상업적으로 성공해서, 유익한 아케이드 게임이 된. 게임의 난이도, 독특한 시각 디자인 및 스테레오 사운드 트랙에 중점을 둔 비평가들에게 찬사를 보냅니다. 이 게임은 수많은 플랫폼으로 이식되어 다른 게임 개발에 영감을주었습니다. 후속편은 1991 년 출시를 위해 개발 및 계획되었지만 위치 테스트 결과 게임이 다른 게임과의 경쟁에서 성공하지 못했다는 사실이 입증되면 취소되었습니다.

Publication date 1984
Language English
Marble Madness is an arcade video game designed by Mark Cerny, and published by Atari Games in 1984. It is a platform game in which the player must guide an onscreen marble through six courses, populated with obstacles and enemies, within a time limit. The player controls the marble by using a trackball. Marble Madness is known for using innovative game technologies. It was Atari's first to use the Atari System 1 hardware and to be programmed in the C programming language. The game was also one of the first to use true stereo sound; previous games used either monaural sound or simulated stereo.

In designing the game, Cerny drew inspiration from miniature golf, racing games, and artwork by M. C. Escher. He aimed to create a game that offered a distinct experience with a unique control system. Cerny applied a minimalist approach in designing the appearance of the game's courses and enemies. Throughout development, he was frequently impeded by limitations in technology and had to forgo several design ideas.

Upon its release, Marble Madness was commercially successful, becoming a profitable arcade game. Praise among critics focused on the game's difficulty, unique visual design, and stereo soundtrack. The game was ported to numerous platforms and inspired the development of other games. A sequel was developed and planned for release in 1991, but canceled when location testing showed the game could not succeed in competition with other titles.
1984年発行
言語英語
Marble Madnessは、Mark Cernyによって設計されたアーケードビデオゲームで、1984年にAtari Gamesによって発行されました。時間制限内で障害物や敵が住んでいる6つのコースを通して画面の大理石をガイドするプラットフォームゲームです。プレーヤーはトラックボールを使用して大理石をコントロールします。 Marble Madnessは革新的なゲーム技術を使用することで知られています。 Atariは、Atari System 1ハードウェアを最初に使用し、Cプログラミング言語でプログラミングされました。このゲームは、真のステレオサウンドを初めて使用したゲームの1つでした。以前のゲームでは、モノラルサウンドまたはシミュレートされたステレオが使用されていました。

ゲームをデザインする際、Cernyはミニゴルフ、レーシングゲーム、M. C. Escherのアートワークからインスピレーションを得ました。ユニークなコントロールシステムを使って独特の体験を提供するゲームを作成することを目指していました。 Cernyは、ゲームのコースや敵の外観をデザインする際に、ミニマルなアプローチを適用しました。開発の全体を通じて、彼は頻繁に技術の限界によって妨げられ、いくつかの設計アイデアを捨てなければならなかった。

リリース時に、Marble Madnessは商業的に成功し、有益なアーケードゲームになりました。ゲームの難しさ、独特のビジュアルデザイン、ステレオサウンドトラックに焦点を当てた批評家の間で賞賛しています。ゲームは多数のプラットフォームに移植され、他のゲームの開発に影響を与えました。続編は1991年にリリースされる予定であったが、他のタイトルとの競争で成功しなかったことが立地試験によって明らかになった。

댓글 없음:

댓글 쓰기